Zdravotné:

  1. Pri správnej technike Nordicwalkingu môžeš využiť až 90% kostrových svalov, pričom aktívne posilňuješ hlavne „core“ tela
  2. Športovým Nordicwalkingom spáliš o 20-50% viac kalórií ako pri obyčajnej chôdzi
  3. Pri chôdzi s paličkami aktívne znižuješ tlak na kolená a kĺby a benefituješ z pozitívnych účinkov biomechaniky chôdze na Tvoj pohybový aparát
  4. Pri správnej koordinácii pohybu aktívne zapájaš obe mozgové hemisféry, čo prispieva k  aktivite mozgu
  5. Správne zvoleným tréningom podporuješ činnosť srdca a zväčšuješ vitálnu kapacitu pľúc
  6. Aktívnym zapájaním chrbtových svalov pri pohybe a technikou rotácie panvy odstrániš problémy so stuhnutým krkom, plecami a chrbtom

Ostatné :

  1. Pre vykonávanie Nordicwalkingu nie je potrebné žiadne špeciálne vybavenie okrem nordicwalkingových paličiek
  2. Je ho možné vykonávať kdekoľvek, na rôznych povrchoch (asfaltový chodník, či lesný chodník) a po celý rok
  3. Môžu ho praktizovať ľudia s nadváhou, pri rekonvalescencii, s diagnózami ako cukrovka, či neurologické problémy
  4. Správne nastavenými tréningami môžeš zvyšovať svoj výkon a telesnú kondíciu